Gyermekrák Alapítvány Közhasznú Szervezet
Sajtószoba/Sajtó-helyreigazítási ítéletek

A Fővárosi Törvényszék 2014. március 12-én kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a Blikk napilapot és online szerkesztőséget

A blikk.hu oldalon:

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” című, 2013. december 21-ei „Várakozni tilos, kivéve Baloghéknak” című cikkében valótlanul állította, hogy az Index azt bizonyította volna, hogy Balogh István a Gyermekrák Alapítvány elnöke a gyermekmentőt magáncélra használta.

2013. december 22-ei „Amerikai alapítványt is vezet Balogh” c. cikkében megalapozatlanul állította, hogy a gyermekmentőt magáncélra használta volna az alapítvány elnöke.

A valóságban az Index videója azt támasztotta alá, hogy a betegszállító gyermekmentőt nemcsak betegszállításra használták, hanem megtörtént, hogy alapítványi ügyintézésre is, illetve előfordult, hogy a gyermekmentővel a sofőr Balogh István alapítványi elnököt a lakásáról az alapítvány székhelyére, munkahelyére szállította.

2013. december 18-ai „Magánmentővel furikázik az alapítvány elnöke” c. cikkében megalapozatlanul állította azt, hogy 2012-ben a Gyermekrák Alapítvány havonta átlag 500.000 forintot költött benzinre.

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” c. cikkében valótlanul állította, hogy az ügyészség 2008-ban azért indított volna nyomozást, mert működési költségre többet költött volna az alapítvány, mint a beteg gyerekekre.

Ezzel szemben a valóság az, hogy az ügyészség 2008-ban a Gyermekrák Alapítvány működésének törvényességét vizsgálta, és a vizsgálat célja annak megállapítása volt, hogy a kiemelkedően közhasznú tevékenységét az alapítvány a jogszabályoknak megfelelően végezte-e.


A Blikk napilapban: 

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” c, cikkében valótlanul állította, hogy az Index azt bizonyította volna, hogy Balogh István a Gyermekrák Alapítvány elnöke a gyermekmentőt magáncélra használta.

2013. december 21-ei „Nem tudja Balogh, mennyit ér a háza” c. írásában, 

  2013. december 23-ai „Amerikai alapítványt is vezet Balogh” c. cikkében megalapozatlanul állította, hogy a gyermekmentőt magáncélra használta volna az alapítvány elnöke.

A valóságban az Index videója azt támasztotta alá, hogy a betegszállító gyermekmentőt nemcsak betegszállításra használták, hanem megtörtént, hogy alapítványi ügyintézésre is, illetve előfordult, hogy a gyermekmentővel a sofőr Balogh István alapítványi elnököt a lakásáról az alapítvány székhelyére, munkahelyére szállította.

2013. december 18-ai „Magánmentővel furikázik az alapítvány elnöke” c. cikkében megalapozatlanul állította azt, hogy 2012-ben a Gyermekrák Alapítvány havonta átlag 500.000 forintot költött benzinre.

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” c. cikkében valótlanul állította, hogy az ügyészség 2008-ban azért indított volna nyomozást, mert működési költségre többet költött volna az alapítvány, mint a beteg gyerekekre.

Ezzel szemben a valóság az, hogy az ügyészség 2008-ban a Gyermekrák Alapítvány működésének törvényességét vizsgálta, és a vizsgálat célja annak megállapítása volt, hogy a kiemelkedően közhasznú tevékenységét az alapítvány a jogszabályoknak megfelelően végezte-e.

« Vissza | 1313 olvasás | 2016-01-11 19:00:46

Iroda
1084 Budapest,
Rákóczi tér 10.
E-mail:
gyermekrak@gyermekrak.hu
Telefon
(1) 217-1034
(1) 217-1035
Ügyfélfogadás
Kedden és csütörtökön:
8:00-15:30
Legújabb média
Eddigi látogatók száma:
35 801 145