Gyermekrák Alapítvány Közhasznú Szervezet
Híreink/Hírek

A Fővárosi Törvényszék helyreigazításra kötelezte a beperelt médiumokat, azonban volt, aki belátta, hogy hibázott és peren kívül tett helyreigazítást.

 

 

 

Az Indextől átvett híradásokért több televíziót, újságot és internetes hírportált helyreigazításra kötelezett a Fővárosi Törvényszék. 

 

 

 

A Fővárosi Törvényszék 2014. március 12-én kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a Blikk napilapot és online szerkesztőséget

 

A blikk.hu oldalon:

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” című, 2013. december 21-ei „Várakozni tilos, kivéve Baloghéknak” című cikkében valótlanul állította, hogy az Index azt bizonyította volna, hogy Balogh István a Gyermekrák Alapítvány elnöke a gyermekmentőt magáncélra használta.

2013. december 22-ei „Amerikai alapítványt is vezet Balogh” c. cikkében megalapozatlanul állította, hogy a gyermekmentőt magáncélra használta volna az alapítvány elnöke.

A valóságban az Index videója azt támasztotta alá, hogy a betegszállító gyermekmentőt nemcsak betegszállításra használták, hanem megtörtént, hogy alapítványi ügyintézésre is, illetve előfordult, hogy a gyermekmentővel a sofőr Balogh István alapítványi elnököt a lakásáról az alapítvány székhelyére, munkahelyére szállította.

2013. december 18-ai „Magánmentővel furikázik az alapítvány elnöke” c. cikkében megalapozatlanul állította azt, hogy 2012-ben a Gyermekrák Alapítvány havonta átlag 500.000 forintot költött benzinre.

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” c. cikkében valótlanul állította, hogy az ügyészség 2008-ban azért indított volna nyomozást, mert működési költségre többet költött volna az alapítvány, mint a beteg gyerekekre.

Ezzel szemben a valóság az, hogy az ügyészség 2008-ban a Gyermekrák Alapítvány működésének törvényességét vizsgálta, és a vizsgálat célja annak megállapítása volt, hogy a kiemelkedően közhasznú tevékenységét az alapítvány a jogszabályoknak megfelelően végezte-e.


A Blikk napilapban: 

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” c, cikkében valótlanul állította, hogy az Index azt bizonyította volna, hogy Balogh István a Gyermekrák Alapítvány elnöke a gyermekmentőt magáncélra használta.

2013. december 21-ei „Nem tudja Balogh, mennyit ér a háza” c. írásában, 

  2013. december 23-ai „Amerikai alapítványt is vezet Balogh” c. cikkében megalapozatlanul állította, hogy a gyermekmentőt magáncélra használta volna az alapítvány elnöke.

A valóságban az Index videója azt támasztotta alá, hogy a betegszállító gyermekmentőt nemcsak betegszállításra használták, hanem megtörtént, hogy alapítványi ügyintézésre is, illetve előfordult, hogy a gyermekmentővel a sofőr Balogh István alapítványi elnököt a lakásáról az alapítvány székhelyére, munkahelyére szállította.

2013. december 18-ai „Magánmentővel furikázik az alapítvány elnöke” c. cikkében megalapozatlanul állította azt, hogy 2012-ben a Gyermekrák Alapítvány havonta átlag 500.000 forintot költött benzinre.

2013. december 20-ai „Balogh: Nem emlékszem, mennyiért vettem a házam” c. cikkében valótlanul állította, hogy az ügyészség 2008-ban azért indított volna nyomozást, mert működési költségre többet költött volna az alapítvány, mint a beteg gyerekekre.

Ezzel szemben a valóság az, hogy az ügyészség 2008-ban a Gyermekrák Alapítvány működésének törvényességét vizsgálta, és a vizsgálat célja annak megállapítása volt, hogy a kiemelkedően közhasznú tevékenységét az alapítvány a jogszabályoknak megfelelően végezte-e.

 

 

A Fővárosi Törvényszék a 2014. március 3-án kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a HírTv Zrt-t.

 

A 2014. január 19. napján sugárzott adásában a Hír Tv azzal, hogy azt állította, hogy a vádhatóságnál január elején elrendelték a Gyermekrák Alapítvány törvényességi ellenőrzését, azt a hamis látszatot keltette, hogy a Fővárosi Főügyészségen büntetőeljárás folyik a Gyermekrák Alapítvány tevékenysége kapcsán. 

Ezzel szemben a valóság az, hogy a Fővárosi Főügyészség Magánjogi Osztálya végez törvényességi ellenőrzést, amely a civil szervezetek feletti törvényességi ellenőrzésre jogosult hatóság.

A műsorban valótlanul állították, hogy Balogh István akár korábban, akár a Hír Tv-nek adott nyilatkozatában úgy nyilatkozott volna, hogy nem emlékszik, hogy mennyiért vette az ingatlanát.

Valótlanul állították továbbá, hogy a Gyermekrák Alapítvány 2008. évi ügyészségi törvényességi eljárása kapcsán felmerült Balogh István vagyongyarapodásának kérdése.

Valótlanul állították, hogy Balogh István az indexnek korábban tagadta, hogy a Gyermekrák Alapítvány kórház építését tervezi.

 

 

A Fővárosi Törvényszék a 2014. március 3-án kihirdetett ítéletében az alábbi pontban kötelezte helyreigazításra a MTM-SBS (Tv2) Televíziót.

 

A 2014. január 20. án sugárzott Tények című műsorban valótlanul híresztelték, hogy a Gyermekrák Alapítvány nem megfelelően, sőt mi több, visszaélésszerűen használja fel a személyi jövedelemadó 1%-os támogatást.

Ezzel szemben a valóság az, hogy a Nemzeti Adó-és Vámhivatal jogelőde, az Adó-és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal 2007., 2008. évek vonatkozásában megállapította, hogy a személyi jövedelemadó 1%-ának felhasználása szabályszerűen történt, 2010. év vonatkozásában pedig megállapította, hogy az egyes adókötelezettségek teljesítése vonatkozásában hiányosság nincs.

 

 

A Fővárosi Törvényszék a 2014. március 3-án kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a Magyar RTL Televíziót.

 

A 2014. január 17. én sugárzott Híradó című műsorban valótlanul állították, hogy a Gyermekrák Alapítvány honlapja szerint tavaly egy beteg gyermeket átlagosan 655 kilométeren át fuvarozott.

Valótlanul híresztelték, hogy az adófizetők által felajánlott, személyi jövedelemadó 1%-ából álló támogatás terhére a Gyermekrák Alapítvány ingatlanokat, luxusautókat, illetve egyéb olyan dolgokat vásárolt, amelyek a beteg gyermekek gyógyulását nem szolgálják.

 

 

A Fővárosi Törvényszék a 2014. március 3-án kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a Magyar Nemzet Online Szerkesztőségét

 

A 2013. december 18-án megjelent „Védjegy az átlátható adományozásért” című cikkben azzal, hogy közölték, hogy a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal nemrég több, jótékonysági célú, rákos gyermekek gyógyításáért pénzt gyűjtő alapítványnál tapasztalt visszaélést, majd ismertették, hogy Balogh István, a Gyermekrák Alapítvány gyermekmentőjével furikázik az otthona és a belváros között, azt a hamis látszatot keltették, mint hogyha a Gyermekrák Alapítvány is azon alapítványok között lenne, amelyek vonatkozásában a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal visszaélést tapasztalt.

Azzal, hogy azt híresztelték, hogy a Gyermekrák Alapítvány is azon szervezetek közé tartozik, amelyek több tíz millió forintot költöttek eddig reklámra, miközben jóval kevesebbet valódi célokra, azt a hamis látszatott keltették, hogy a Gyermekrák Alapítvány a bevétele jelentős részét nem a közhasznú céljaira fordítja.

Ezzel szemben a valóság az, hogy a Gyermekrák Alapítvány 2011-ben 180.276.000 Ft-ot, 2012-ben 183.110.000 Ft-ot fordított közhasznú célra, amely kiadásainak 60%-a, illetve 70%-a volt.

A 2013. december 20-án megjelent „Bajnai semmiért sem vállalja a felelősséget” című cikkében valótlanul híresztelték, hogy Balogh István, a Gyermekrák Alapítvány kuratóriumának elnöke „korrupt alak és hamisító”.

 

 

A Fővárosi Törvényszék a 2014. március 14-én kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a Hír24.hu Szerkesztőségét

 

A 2013. december 18-án megjelent „850 millió forintot parkoltat a Gyermekrák Alapítvány” című cikkükben:

 

tévesen közölték, hogy a Gyermekrák Alapítványtól 2012-2013-ban csak 16 millió forintot kaptak a Gyermekonkológiai Hálózatba tartozó kórházak.

A valóságban a 16 millió forint szakirodalom és orvosi ösztöndíj támogatáson felül további 17.5 millió forintot kaptak a kórházak műszervásárlásokra 2012-2013-ban.

 

valótlanul állították továbbá, hogy Balogh István a Gyermekrák Alapítvány elnöke azt állította volna, hogy nem az alapítványtól kapott fizetéséből él, hanem abból, hogy két magazin főszerkesztője. 

A valóságban Balogh István ilyen kijelentést nem tett.

 

A 2013. december 21-én megjelent, „Lekapcsolták a Gyermekrák Alapítvány amerikai honlapját” c. cikkükben

 

tévesen közölték, hogy a Gyermekrák Alapítvány amerikai honlapján található tartalmakat azután függesztették fel, hogy az Index megírta, hogy a Gyermekrák Alapítvány az Egyesült Államokban is létrehozott egy szervezetet.

A valóságban a Gyermekrák Alapítvány által alapított Children Cancer Foundation, Inc. honlapja az index.hu amerikai alapítvánnyal foglalkozó cikkének 2013. december 21-i megjelenése előtt 2013. december 20-tól már nem volt elérhető, 2013. december 21-től karácsonyi arculattal ismét elérhetővé vált. 

 

A Fővárosi Ítélőtábla 2014. december 4-én kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a 444.hu Szerkesztőségét

 

2014. február 10-én a honlapjukon megjelent cikkükben, az Emberi Erőforrások Minisztériuma – parlamenti kérdésre a kórházak tájékoztatása alapján adott – válaszát idézve, és arra hivatkozással tévesen közölték, hogy a Szegedi Egyetem csak kb. 52 millió forint adományt kapott a Gyermekrák Alapítványtól 2013-ig.

A valóság ezzel szemben az, hogy a Szegedi Egyetem további kb. 80 millió forint adományt kapott a Gyermekrák Alapítványtól.

 

 

A Fővárosi Törvényszék a 2014. május 21-én kihirdetett ítéletében az alábbi pontokban kötelezte helyreigazításra a Magyar Nemzet Polgári Napilap Szerkesztőségét

 

A 2014. március hó 20. napján megjelent „Floridai villa adományokból?” című cikkben valótlanul állította, hogy a Balogh család az Egyesült Államokban is rendelkezik egy, a magyar alapítványhoz hasonlóan működtetett adománygyűjtő szervezettel.

A valóság ezzel szemben az, hogy a Children Cancer Foundation Inc.-et (CCF) a Gyermekrák Alapítvány alapította.

 

A cikkben valótlanul állították, hogy Balogh István többször tagadta, hogy köze lenne a CCF-hez.


A Fővárosi Törvényszék a 2014. szeptember 11-én kihirdetett ítéletében az alábbi pontban kötelezte helyreigazításra a Magyar Hírlap és a Magyar Hírlap Online Szerkesztőségét

 

A 2013. december 17-i „Mentővel közlekedik az alapítványi vezető?” és a 2013. december 20-i „Jogi lépéseket tervez a Gyermekrák Alapítvány” című cikkekben valótlanul híreszteltük, hogy a Gyermekrák Alapítvány arányaiban jóval kevesebbet költ valódi célokra, mint reklámra. 

A valóság ezzel szemben az, hogy az alapítvány közhasznú tevékenységének ráfordításai jelentősen meghaladják a reklámcélú kiadásokat.

 

A Fővárosi Ítélőtábla a 2014. október 2-án kihirdetett másodfokú ítéletében azt alábbi helyreigazításokra kötelezte a Hír24.hu Szerkesztőségét

 

A 2013. december 18-án megjelent „850 millió forintot parkoltat a Gyermekrák Alapítvány” című cikkükben:

 

• valótlanul állították, hogy Balogh István a Gyermekrák Alapítvány elnöke azt állította volna,  hogy nem az alapítványtól kapott fizetéséből él, hanem abból, hogy két magazin főszerkesztője. 

A valóságban Balogh István ilyen kijelentést nem tett.

 

A 2013. december 21-én megjelent, „Lekapcsolták a Gyermekrák Alapítvány amerikai honlapját” c. cikkükben

 

• tévesen közölték, hogy a Gyermekrák Alapítvány amerikai honlapján található tartalmakat azután  függesztették fel, hogy az Index megírta, hogy a Gyermekrák Alapítvány az Egyesült Államokban is  létrehozott egy szervezetet.

 A valóságban a Gyermekrák Alapítvány által alapított Children Cancer Foundation, Inc. honlapja az  index.hu amerikai alapítvánnyal foglalkozó cikkének 2013. december 21-i megjelenése előtt 2013.  december 20-tól már nem volt elérhető, 2013. december 21-től karácsonyi arculattal ismét  elérhetővé vált. 

 

 

További helyreigazítások az alábbi linkekre kattintva olvashatók:
 
Peren kívüli megegyezés után közzétett helyreigazítások:
 
VILÁGGAZDASÁG ONLINE
 
ALFAHÍR.HU
 
MAGYAR HÍRLAP
 
PÉCSMA.HU
 
HÍR24.HU
 
HETI VÁLASZ
 
BORS
 
INDEX.HU
 

« Vissza | 1588 olvasás | 2014-04-18 12:30:00

Iroda
1084 Budapest,
Rákóczi tér 10.
E-mail:
gyermekrak@gyermekrak.hu
Telefon
(1) 217-1034
(1) 217-1035
Ügyfélfogadás
Kedden és csütörtökön:
8:00-15:30
Legújabb média
Eddigi látogatók száma:
35 894 928