Gyermekrák Alapítvány Közhasznú Szervezet
Press room/Rectifications

In the second instance judgement pronounced on 2 October 2014 Budapest-Capital Regional Court of Appeal obliged the Editorial Staff of Hír24.hu to make the following rectifications

In their article entitled “Children Cancer Foundation holds 850 million HUF”, published on 18 December 2013:

 

they falsely claimed that István Balogh, the president of the Children Cancer Foundation would have asserted that he lived not on the salary received from the foundation but on the remuneration he received as the editor of chief with two magazines.

In reality, no such assertion was made by István Balogh.

 

In their article “American Website of Children Cancer Foundation stopped” published on 21 December 2013:

 

they incorrectly communicated that the content displayed on the American website of the foundation had been suspended after the Index had written that the Children Cancer Foundation had also established an organization in the United States of America.

 

 In reality, the webpage of Children Cancer Foundation Inc. founded by the Children Cancer Foundation was not available from 20-12-2013, i.e. before the publication of the article of the Index on 20-12-2013, and from 21-12-2013 it became available again with Christmas image. 

« Back | 1454 reading | 2016-01-18 10:29:11

Office
1084, Budapest, Rákóczi tér 10.
Hungary, H-1084
Phone
+36 1 217 1034
+36 1 217 1035
Office hours
Tuesdays and Thursdays:
8 am - 3:30 pm
Recent video
Number of visitors:
39 092 000
Facebook